skip to Main Content

فواید استفاده روغن نارگیل برای مو

5/5 - (1 امتیاز)

فواید روغن نارگیل برای پوست و مو

حتما از فواید روغن نارگیل برای پوست ومو چیز هایی شنیده اید امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از محصولات شیمیایی، از روغن های طبیعی استفاده کنند. روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی است که روی پوست و مو تاثیر فوق العاده ای دارد.
روغن نارگیل از جمله روغن هایی است که درجه اشباع بالایی دارد این روغن از نارگیل های نارس و یا مغز نارگیل خشک شده استخراج می شود و در دمای اتاق جامد است. در ادامه موارد بیشتری از خواص این روغن را بیان کرده ایم.

علت محبوبیت روغن نارگیل

یکی از دلایل محبوبیت روغن نارگیل، فواید روغن نارگیل برای پوست و مو است. به همین علت در بیشتر خانه ها می توان این روغن را پیدا کرد و تقریبا تمام اعضای خانواده آن را برای سلامت موهایشان استفاده می کنند. روغن نارگیل در سراسر جهان علاوه بر داشتن ارزش غذایی و فواید زیبایی به عنوان یک روغن ماساژ عالی و مرطوب کننده ی پوست نیز مطرح است.

روغن نارگیل مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن نارگیل گزینه مناسبی برای سلامت پوست و مرطوب کردن آن است. این روغن سریع جذب پوست می شود و برخلاف بقیه روغن ها باعث چرب دیده شدن پوست نمی شود. از خاصیت مرطوب کنندگی این روغن نه تنها برای پوست صورت بلکه برای باقی قسمت های بدن به خصوص دست ها هم می توان استفاده کرد.
پوست دست بیشتر افراد در اثر استفاده از صابون های و شستن ظرف ها خشک می شود پس برای مرطوب کردن دست ها می توانید به آن ها روغن نارگیل بمالید، به گونه ای که تمام سطح پوستتان را چرب کنید و سپس دستکش دستتان کنید و بگذارید همین طور در دستتان بماند. بهتر است که این کار را در شب و موقع خواب انجام دهید. هم چنین می توانید بعد از حمام کردن به جای استفاده از کرم های شیمیایی مقداری روغن نارگیل روی پوست خود بمالید.

ضد آفتاب و برای درمان آفتاب سوختگی

این روغن هم زمان می تواند هم یک التیام دهنده آفتاب سوختگی باشد و هم یک ضد آفتاب خوب. روغن نارگیل دارای SPF پایین حدود 4 است اما از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند. این روغن را به نقاطی که دچار آفتاب سوختگی شده است بمالید این روغن با تسکین پوست ملتهب، کاهش قرمزی و آب رسانی به پوست آن را درمان می کند.می توانید این روغن را روزانه استفاده کنید و برای اثر بخشی بیشتر و طولانی تر آن روغن نارگیل را با زینک اسید استفاده کنید.
فواید روغن نارگیل برای ترک پا خشکی لب و شوره سر
در هر فصلی ممکن است بی ها خشک شوند و ترک بخورند و شما برای درمان آن از بالم های لب استفاده کنید ولی موادی که در بعضی از این بالم ها استفاده شده ناسالم و گاهی سمی هستند پس بهتر است که از یک روش طبیعی به جای بالم لب استفاده کنید بهترین مواد برای درمان خشکی لب روغن نارگیل است که می توانید با آن یک بالم لب خانگی درست کنید.
برای درمان شوره سر و مرطوب کردن پوست سر می توان از روغن نارگیل استفاده کرد. مالش این روغن به کف سر برای علاوه بر درمان شوره باعث رشد موها و کاهش ابتلای پوست کف سر به انواع بیماری های پوستی می شود.
بیشتر افراد دچار خشکی پاشنه پا و ترک خوردگی هستند. برای درمان این ترک خوردگی و خشکی پاشنه پا می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید کمی از روغن را به پاشنه پا زده و خوب آن را بمالید تا به خوبی این روغن به پوست نفوذ کند.

به عنوان کرم شب

برای اینکه در طول شب پوست شما مرطوب بماند و بتواند خودش را بازسازی کند، قبل از خواب مقداری روغن نارگیل را به پوست خود و به خصوص دور چشم ها بمالید. این روغن می تواند برای درمان سیاهی دور چشم هم موثر باشد، به این شکل که دور چشم را با این روغن مرطوب کنید و بگذارید تا صبح بماند. چند قطره از این روغن را با مرطوب کننده مخلوط کنید و به عنوان کرم شب استفاده کنید.

فواید روغن نارگیل برای پوست و سفید شدن پوست

استفاده از روغن نارگیل با آب لیمو
استفاده از روغن نارگیل با آب لیمو برای سفید کردن نقاط تیره بسیار موثر است چون آب لیمو خود خاصیت سفید کنندگی دارد و اگر با روغن نارگیل مخلوط شود، خاصیتش چندین برابر خواهد شد.
به این صورت که یک قاشق غذا خوری آب لیموی تازه را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک ترکیب کنید و بعد از تمیز کردن پوست، یک تکه پنبه بردارید روی مخلوط بگذارید و روی پوست بمالید.
اجازه بدهید این پماد، 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ترکیب را به طور منظم دو بار در هفته استفاده کنید تا پوست روشن شود.
استفاده از روغن نارگیل با لیمو و عسل:
عسل به عنوان یک اسکراب طبیعی عمل می کند و پوست را نرم می کند و حتی از عسل طبیعی بدون افزودنی استفاده کنید. یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با دو قاشق چایخوری عسل و نصف قاشق لیموی تازه مخلوط کنید، ترکیب را روی نقاط تیره پوست استفاده کرده و بگذارید 12تا 15 دقیقه بماند. ماسک را با آب سرد بشویید پوست را خشک کنید و دو هفته این روش را تکرار کنید تا نقاط تیره سفید شوند.

چه کسانی نباید از روغن نارگیل استفاده کنند؟

با وجود این که فواید روغن نارگیل برای پوست و مو ثابت شده است اما استفاده موضعی از روغن نارگیل برای همه افراد مناسب نیست. مثلا کسانی که پوست چرب دارند باید از مصرف این روغن بپرهیزند به این علت که این روغن وارد منافذ پوست می شود و باعث می شود جوش های سر سیاه ایجاد شوند.
اگرپوست حساسی دارید قبل از استفاده از این روغن حتما مقداری از روغن را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که این روغن باعث التهاب پوست شما نمی شود و منافذ پوستتان را نمی بندد. اگر پوست حساس و چربی دارید و نمی توانید از فواید روغن نارگیل برای پوست و مو بهره مند شوید می توانید این روغن را وارد رژیم غذایی خود کنید و از این طریق از مزایای آن بهره مند شوید.

فواید روغن نارگیل برای پوست و رفع چین و چروک

روغن نارگیل به عنوان یک عصاره ضد چروک معرفی شده است ترکیبات این روغن طبیعی است و با ایجاد فعل و انفعالات بر روی پوست، مانند گلیسرین به کاهش یا جلوگیری از چین و چروک کمک می کند. عصاره طبیعی نارگیل منبع بسیار غنی آنتی اکسیدان های مفید و فعال برای پوست است که پوست را توانمند کرده و از پوست در برابر عوامل آسیب زا محافظت می کند
مهم ترین وظیفه این آنتی اکسیدان ها مراقبت از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر است که موجب پیری پوست، ایجاد چین و چروک، لک، و خطوط ریز و درشت روی پوست صورت می شود پس روغن نارگیل با مقابله کردن در برابر این رادیکال های آزاد می تواند مانع ایجاد چروک هایی روی صورت شما شود.
روغن نارگیل حاوی مقادیر بسیار زیاد پروتئین فیبری به نام کلاژن است کلاژن مسئولیت منسجم کردن و سرحال نگه داشتن سلول های پوست را به عهده دارد پوستی که بتواند کلاژن مورد نیاز خود را تامین کند می تواند جوان و از استحکام کافی برخوزدار باشد و روغن نارگیل می تواند این کلاژن را برای پوست تامین کند در نتیجه روغن نارگیل می تواند پوست شما را سرحال و جوان نگه دارد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.
فواید استفاده روغن نارگیل برای مو

رطوبت مو را حفظ می کند:

از بین رفتن رطوبت مو و خشکی مو یکی از مشکلات رایج در بین بیشتر افراد است این اتفاق به دلیل استفاده زیاد از اتو مو دکلره و سشوار وبیش از حد شامپو زدن است باید سعی کنید که رطوبت موهایتان را به اندازه مناسب نگه دارید و با استفاده از روغن نارگیل به دلیل پایداری اش در برابر تبخیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای حفظ رطوبت مو به حساب می آید.
در درمان ریزش مو موثر است:
گاهی اوقات با استفاده از انواع مختلف شامپو های ضد ریزش نیز راهی برای درمان ریزش موها پیدا نمی کنید اما روغن نارگیل با جذب به فولیکول و ساقه مو از ریزش آن جلوگیری می کند میتوانید روغن نارگیل را با آب مخلوط کنید و مرتب سرتان را با آن ماساژ دهید و یا ماسک مو با روغن نارگیل درست کنید.
به افزایش نرمی ولطافت مو کمک میکند:
روغن نارگیل سرشار از ویتامین، پروتین، و مواد معدنی است که استفاده از آن موجب درخشش، نرمی و لطافت مو می شود می توانید هرچند شب یک بار از این روغن به موهایتان بزنید و صبح روز بعد آن را شستشو دهید تا شاهد نرمی و لطافت بی نظیر موهای خود باشید.

کلام اخر

فواید روغن نارگیل برای پوست و مو بسیار زیاد است به گونه ای که از ریزش مو و شوره سر جلوگیری کرده و به نرمی ولطافت مو ها کمک می کند. از فواید روغن نارگیل برای پوست نیز جلوگیری از چین چروک و بیماری های پوستی مانند اگزما و…. است. البته کسانی که پوست های حساس و چرب دارند نباید از این روغن استفاده کنند به این علت که باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش های سر سیاه می شود.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top