skip to Main Content

روش تولید بتائین

5/5 - (1 امتیاز)

کوکو آمیدو پروپیل بتائین یکی از مواد پر مصرف در صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی بوده و شرکت پدیدآورندگان جم با تکنولوژی خاص روش تولید بتائین ( Betaine )، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بتائین کشور است و در این مطلب قصد داریم شما را با روش تولید بتائین آشنا کنیم

روش تولید بتائین

بتائین ها اسیدهای آمینه غیر پروتئینی زویتریونی هستند که دارای یک گروه آمونیوم چهارتایی و یک گروه کربوکسیلیک در ساختار خود هستند. دسته دیگری از بتائین ها که هنوز در حال رشد هستند، بتائین های استر هستند. بتائین های استر شبیه به آلکیل آمیدو بتائین هستند اما بدون پیوند آمیدوآمین ساخته می شوند.

روش تولید بتائین در شرکت پدید آورندگان جم

سنتز بتائین

سورفکتانت های استر بتائین که جایگزین DMAPA با پیوند آمینو الکلی می شوند، استفاده از DMAPA را حذف کرده و بسیاری از خواص عملکرد بتائین را حفظ می کنند. دو پیوند دهنده به آسانی در دسترس برای ساخت استرهای بتائین دی متیل آمینو اتانول (DMAE) و دی متیل آمینو پروپانول (DMAP) هستند. گاهی اوقات به عنوان یک مکمل غذایی فروخته می شود، DMAE به طور طبیعی در ماهی و در مقادیر کم در مغز یافت می شود.

چنین پیوندهای “یکسان با طبیعت” ذاتاً از نظر بیولوژیکی با سیستم های پستانداران سازگار هستند. DMAE را می توان از دی متیل آمین و اکسید اتیلن سنتز کرد. DMAP ممکن است از دی متیل آمین و اتیلن سیانوهیدرین (Boaz, 2017) یا مسیرهای مختلف دیگر سنتز شود.

در اولین مرحله برای ساختن بتائین های استر، آمینو الکل با یک اسید چرب یا استر اسید چرب استری می شود. شرایط واکنش ملایم مطلوب است زیرا منجر به محصولات جانبی کمتری می شود. محصول جانبی واکنش ترانس استریفیکاسیون را می توان با تبخیر، یا با پاکسازی مخلوط واکنش با یک گاز بی اثر مانند نیتروژن، انجام واکنش در فشارهای کاهش یافته یا هر دو را حذف کرد. شرایط واکنش بسیار ملایم تر از ترانس استریفیکاسیون سنتی است.

سورفکتانت نهایی بتائین از واکنش واسطه استر با کلرواستات سدیم (SCA) تشکیل می شود. همانند سایر بتائین ها، مرحله نهایی کواترنیزاسیون در آب انجام می شود. یک پایه برای نگه داشتن مخلوط واکنش بین pH 8 و 9 وجود دارد. استفاده از بی کربنات سدیم به جای هیدروکسید سدیم در طول سنتز برای خنثی نگه داشتن آمین و در نتیجه تبدیل بالا به محصول و در عین حال اجتناب از مشکلات احتمالی هیدرولیز ناشی از باز قوی کافی است

 

تجهیزات وامکانات مورد استفاده در روش تولید بتائین

 

برای توضیحات در خصوص روش تولید بتائین و تجهیزات مورد نیاز بایستی بصورت تیتر وار موارد زیر چک و تاییدشوند:

1.پروانه بهره‌برداری تولید بتائین

2.تجهیزات تولیدی از جمله رآکتور ویژه تولید بتائین

3.تجهیز آزمایشگاه تخصصی تولید بتائین

4. تیم مهندسی شیمی جهت کنترل فرآیند سنتز وتولید بتائین

5.فضای مناسب جهت انبارش و نگهداری بتائین تولید شده

6.استقرار نظام کنترل کیفیت

7.تهیه مواد اولیه استاندارد و با کیفیت

8. سیستم مناسب بسته بندی و حمل و نقل استاندارد

9.صدور برگه آنالیز جهت محصول تولیدی

10.در نظر گرفتن تاریخ انقضا محصول تولیدی جهت توزیع مناسب

 

حصول اطمینان از کیفیت بتائین تولیدی

برای یک کارخانه تولیدی حصول اطمینان از مواد اولیه دریافتی یکی از کلیدی ترین عوامل در تولید با کیفیت و پایدار است، از آنجاییکه بتائین یکی از مواد اولیه مهم صنعت شوینده و بهداشتی است .

بیشتر بدانید: کاربرد بتائین در مواد شوینده

لازم است که تولید کنندگان محترم از  نظر کیفیت بتائین دریافتی را تحت آنالیز و تست قرار دهند:

1.دریافت نمونه اولیه به همراه برگه آنالیز شرکت تولید کننده

2.اطلاع از نظام کنترل کیفیت مستقر در کارخانه تولید کننده از جمله ایزو

3.سابقه و خوشنامی تولید کننده در بازار مواد اولیه

4.دسترسی آسان و حمل و نقل

5.کیفیت مواد اولیه جهت تولید بتائین

6.سابقه تولید کننده بتائین

7.مدت زمان مانده تا انقضا بتائین

 

ما در مجموعه پدید آورندگان جم تلاش کرده ایم تا تمام موارد فوق را در کارخانه تولیدی خود یکجا داشته باشیم

روش تولید بتائین در پدید آورندگان جم

 

شرکت پدید آورندگان جم با تجهیز کارخانه تولیدی خود در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز، بتائین تولیدی خود را در رآکتورهای پیشرفته و در بچ های 10 تنی تولید و در حالت فله و یا بسته بندی شده به درخواست مشتری ارائه مینماید. به همراه بتائین ارسالی برگه آنالیز آزمایشگاه معتبر جهت ارائه به مشتری ارسال میگردد. در صورت نیاز به تامین این ماده می توانید از طریق فرم ثبت سفارش ، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان فروش ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top