skip to Main Content

کاربرد بتائین در مواد شوینده

5/5 - (1 امتیاز)

کاربرد بتائین در مواد شوینده بسیار چشمگیر بوده و کوکوآمیدو پروپیل بتائین با توجه به خاصیت زیست تخریب پذیری مناسب، یکی از گزینه های خوب در فرمولاسیون صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی می باشد. در این مطلب سعی شده تا ضمن بررسی مطالعات علمی انجام شده در خصوص شناسایی خواص ماده بتایین به کاربرد بتائین در مواد شوینده نیز اشاره کنیم.

شرکت پدیدآورندگان جم تولید کننده بتائین در حجم بالا است .

معرفی ماده بتائین

بتائین ها دسته ای از مواد مشتق شده از تقطیر علف های دریایی هستند و به دلیل شباهت عملکردی خود با سیتوکینین ها شناخته میشوند.بتائین نقش مهمی در گیاهان بعنوان یک سازنده املاح دارد که تنش ناشی از فشار اسمزی نمک و خشکی را بهبود می بخشد. بتایین همچنین به بهبود کلروفیل برگ گیاهان کمک می کند ( این عمل را با کاهش روند تخریب انجام می دهد ) و با توجه به مطالب تحقیقاتی فوق بتائین به عنوان قوی ترین محافظ اسمزی است که در تهیه صابون مایع و شامپوها به کار می رود.

مشتقات بتائین نیز بعنوان تثبیت کننده کف، سم زدا و اصلاح کننده ویسکوزیته عمل میکنند. همچنین با دارا بودن فعالیت های ضد میکروبی میتوان از بتائین برای فرموله کردن محصولات مراقبت شخصی مانند ضد تعریق ها استفاده کرد.

 

کوکوامیدوپروپیل بتائین یکی از سورفکتانت هایی است که خاصیت شوینده و پاک کنندگی بسیار خوبی دارد و باعث تعلیق و کف می شود. کلمه سورفکتانت مجموعه ای از کلمات “عامل فعال سطحی” است. سورفکتانت ها معمولاً ترکیبات آلی هستند که دارای گروه های آبگریز (دفع آب) هستند و در انتهای ترکیب عمل می کنند و گروه های آبدوست (جاذب آب) که به عنوان قسمت جلویی عمل می کنند. بنابراین، بتائین ها با توجه به ساختار مولکولی در حلال های آلی و آب حل می شوند. از این رو، کشش سطحی را در محل اتصال خط مرزی هوا-آب یا نفت-آب کاهش می دهد. سورفکتانت ها جزء اصلی شوینده های صنعتی مانند شامپوها، مایعات دستشویی و غیره هستند که چربی ها و سایر آلاینده ها را با کف حل می کنند و آنها را از سطح جدا می کنند. بتائین با سورفکتانت های آنیونی همگن می شود و محصول را غلیظ می کند.

کوکامیدوپروپیل بتائین یک سورفکتانت آمفوتریک “دو طرفه” آمفوتریک است ، در محیط اسیدی کاتیونی  است و در گزش قلیایی خاصیت آنیونی دارد. این مایع بی رنگ مایل به زرد کم رنگ است.

بتائین یک سورفکتانت بسیار ملایم است که پوست، مخاط و چشم را تحریک نمی کند و دارای اثر ضد عفونی کننده است. در ترکیب شیمیایی فرمولاسیون شامپو بچه، شامپو سر، شامپو بدن، لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود و اثر مواد شوینده، پاک کننده، کف کننده را افزایش می دهد. و خواص ویسکوزیته آن علاوه بر این موارد، پس از استحمام به دلیل خاصیت ضد الکتریسیته ساکن، پوست سر را تحت تأثیر قرار داده و از پخش شدن پوست سر جلوگیری می کند و هنگام شانه زدن موها، حالت مو را ایجاد می کند و به دلیل قابلیت تجزیه شدن، از نظر محیط زیست قابل تجزیه است.

کاربرد بتائین در مواد شوینده پدید آورندگان جم

کاربرد بتائین در مواد شوینده

در خصوص کاربرد بتائین در مواد شوینده میتواند به استفاده از  بتائین در تولید شامپو بدن، پاک کننده صورت، شامپو، نرم‌کننده، محصولات حالت دهنده مو، کیت های رنگ آمیزی، کرم موبر، دهانشویه، مواد پاک کننده آرایش، صابون مایع، خمیردندان، پاک کننده های خانگی و پودر لباسشویی اشاره کرد.

بتائین یک عنصر ملایم است که تولیدکنندگان صنایع شوینده و بهداشتی در محصولات شوینده و مراقبتی کودک نیز استفاده می کنند. اما این ماده برای محصولاتی که روی پوست باقی می مانند مناسب نیست و ممکن است باعث تحریک پوست می شود. این دسته از مواد فاقد هر گونه عوارض سمی و سرطان زایی بوده وتنها ریسک موجود، احتمال ایجاد حساسیت پوستی در صورت ماندگاری روی پوست بدن می باشد.

از آنجاییکه بتائین حاوی اسیدهای چرب بر پایه روغن نارگیل است گاهی اوقات و بویژه در کشورهای غربی در محصولات ( شستشوی سبز ) استفاده می شود که این اصطلاح به تولیدکنندگانی اطلاق میشود که محصولات دستدار محیط زیست را تولید میکنند و با برچسب طبیعی یا دوستدار محیط زیست مشخص میشوند.

شرکت پدیدآورندگان جم تولید کننده بتائین در حجم بالا بوده و  آمادگی خود را جهت همکاری با کارخانجات تولیدی محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی اعلام میدارد امید است این مطلب سرآغاز یک همکاری بلند مدت موفق باشد.

ما در مجموعه پدید آورندگان جم به اتکای سرمایه انسانی متخصص و ماشین آلات تولید با آخرین فناوری های جهانی در تلاش هستیم تا با تولید مواد اولیه با کیفیت یک همکاری بلند مدت را با صنایع تولیدی کشور عزیزمان داشته باشیم، در حوزه تولید بتائین مجموعه ما دارای بیشترین توان تولید و به تایید آزمایشگاه های معتبر، دارای بالاترین کیفیت هستیم. همچنین با تجربه مفید تیم بازرگانی مان جهت تهیه مواد اولیه با کیفیت و تهیه از منابع دست اول داخلی و خارجی از لحاظ قیمت نیز بسیار رقابتی عمل میکنیم.

در صورت نیاز به تامین این ماده می توانید از طریق فرم ثبت سفارش ، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان فروش ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top