skip to Main Content

کاربرد بنزالکونیوم کلراید

امتیاز

تنوع کاربرد بنزالکونیوم کلراید در صنایع مختلف بسیار شایع است و یکی از تولیدات اصلی شرکت پدید آورندگان جم نیز میباشد، در این مقاله سعی کردیم به کاربردهای شناخته شده تر این ماده پرکاربرد بپردازیم

بیشتر بدانید:بنزالکونیوم کلراید

کاربرد بنزالکونیوم کلراید در شوینده ها

 

عوامل عفونی کننده نقش مهمی را در جامعه ما ایفا می کنند و با غیرفعال کردن سریع پاتوژن های مضر ایجاد کننده آنها – اعم از ویروس ها، باکتری ها یا قارچ ها  به جلوگیری از وقوع یا گسترش عفونت ها کمک می کنند. از شستشوی دست و ضدعفونی‌کننده‌ها گرفته تا ضدعفونی‌کننده‌های سطوح، شوینده‌های لباسشویی، محلول‌های مراقبت از پوست و زخم، طیف گسترده‌ای از محصولات ضدعفونی‌کننده به ما کمک می‌کنند تا پوست و محیط‌مان را تا حد امکان تمیز نگه داریم.

بنزالکونیوم کلراید (BKC) یکی از  سورفکتانت های کاتیونی است که به ترکیبات آمونیوم کواترنری معروف هستند. این کوات ها به دلیل فعالیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی، مواد رایجی هستند که در محصولات ضدعفونی کننده یافت می شوند.بنزالکونیوم کلراید با جذب بر روی غشای سیتوپلاسمی میکروب ها به یکپارچگی ساختاری غشای سلولی آسیب می رساند و به این ترتیب امکان می یابد  تا باکتری های گرم مثبت و گرم منفی و ویروس های چربی دوست (پوشش دار) را غیرفعال کنند.

بنزالکونیوم کلراید یکی از پرمصرف‌ترین کوات‌ها است که دارای طیف وسیعی از کاربردها از محلول‌های تمیزکننده خانگی و صنعتی گرفته تا محصولات مراقبت شخصی و دارویی مانند محلول‌ها، شامپوها و کرم‌های دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضدباکتریایی است.

بنزالکونیوم کلراید به دلیل توانایی در غیرفعال کردن بسیاری از ویروس های پوشیده شده و همچنین باکتری ها و قارچ ها، اغلب به عنوان عامل فعال استفاده می شود.

کاربرد بنزالکونیوم کلراید تولید شده در کارخانه پدید آورندگان

کاربرد بنزالکونیوم کلراید در بیمارستان ها

در یک محیط بیمارستانی، پیشگیری از عفونت از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چیزی که با بدن بیمار تماس پیدا می کند باید تمیز باشد، به این معنی که پزشکان و پرستاران باید از سیستم صحیح شستشوی دست ها پیروی کنند. علاوه بر این، وسایل و ابزار پزشکی نیاز به استریل کردن کامل دارند تا برای استفاده ایمن در نظر گرفته شوند.

بنزالکونیوم کلراید به طور گسترده در محیط های بیمارستانی برای ضدعفونی دست ها و دستگاه ها استفاده می شود. اثربخشی آن در برابر کروناویروس آن را به ویژه در طول همه‌گیری کووید-19، زمانی که تاکید بر پاکیزگی و بهداشت خوب دست‌ها به یک اولویت جهانی در بیمارستان‌ها تبدیل شد، بسیار مفید کرد.

بیشتر بدانید: تولید کننده بنزالکونیوم کلراید

کاربرد بنزالکونیوم کلراید در کرم های ضد عفونی کننده

درمان دقیق زخم ها و شرایط پوستی برای جلوگیری از عفونت و اطمینان از بهبود به موقع پوست مهم است. این امر مستلزم استفاده از کرم های ضد عفونی کننده موثر برای ضدعفونی ملایم و در عین حال کامل بافت اپیتلیال است. به همین دلیل معمولاً محصولات ضد عفونی کننده در کیت های کمک های اولیه و کابینت های دارو یافت می شوند.

گاهی اوقات موادی که در صابون ها استفاده می شود می تواند باعث تشدید یا ایجاد شرایط خشکی پوست شود. در این سناریو، پزشک ممکن است برای تمیز نگه داشتن ناحیه، یک کرم ضد عفونی کننده، اغلب حاوی بنزالکونیوم کلراید، به بیماران توصیه یا تجویز کند. کارکنان مراقبت های بهداشتی همچنین قبل از انجام اقدامات پزشکی، مانند خون گیری یا انجام جراحی، از محصولات ضد عفونی کننده برای کاهش خطر عفونت استفاده می کنند.

شرکت پدید آورندگان جم بعنوان تولید کننده بنزالکونیوم کلراید سالهاست که در بازار مواد اولیه فعال بوده است. در صورت نیاز به تامین این ماده می توانید از طریق فرم ثبت سفارش ، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان فروش ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

Back To Top